سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

Assassin`s Creed


مقدمه

دوباره سازندگان بازی Prince of Persia گرد هم آمدند تا شاهکاری دیگر از سری بازی های حماسی را خلق کنند. بازی Assassin"s Creed یکی از بازی‌های بزرگ تاریخ بازی‌های کامپیوتری و بزرگترین و پر خرج ترین بازی Ubi Soft به شمار میرود که توسط استدیو Ubi Soft Montreal ساخته شده است.

شما در نقش Altair به بازی خواهید پرداخت. یک فدایی و جنگجو که قدرت زیادی در شمشیر زنی دارد و با تیرکمان و اسب خود برای مبارزه آماده است.

                                                                      

داستان

بازی در سال 1191 میلادی (زمان رخ دادن سومین جنگ های صلیبی بین مسلمانان و مسیحیان) و در منطقه ای بین امپراطوری LionHeart-King Richard (ریچارد شیردل) و دیوارهای اورشلیم رخ می دهد. Assassin در لغت به معنای آدمکش است اما نام بازی از معنای آدم کش گرفته نشده است. بازی داستان‌های گروه حشاشین را روایت می‌کند. حشاشین نام گروهی از مسلمانان شجاع است که می خواهند با به قتل رساندن سران اصلی جنگ به این جنگ پایان دهند، خصوصیت بارز افراد این گروه این است که برای اثبات وفاداری خود یک انگشتشان را قطع کرده و به جای آن خنجری قرار می دهند که بسیار کار آمد است. در حال حاضر سینان (Sinan) فرمانده اصلی این گروه است و قصد دارد با کشتن نه فرد که عامل اصلی ایجاد این جنگ خونین هستند به جنگ پایان دهد و دنیا را در صلح و صفا ببیند. برای این کار او الطیر( معنای فارسی: شاهین پرنده) را مامور می کند و الطیر نیز که به دنبال کسب شهرت است این ماموریت مهم را قبول می کند. البته دیگر اعضای این گروه نیز در این راه الطیر را همراهی می کنند. Jaye Ramond در مصاحبه خود اعلام کرده است که این گروه تنها نام قاتلین مسلمان را به دوش می کشند و دارای عقاید خاص خود هستند.

هوش مصنوعی

مطمئنا یکی از جذاب ترین قسمت های Assassin"s Creed قسمت هوش مصنوعی خواهد بود.در این قسمت روزنه هایی از هوش مصنوعی نسل آینده را می توان دید که به طریق مختلف می تواند بر روی Gameplay بازی تاثیر بگذارد.در نمایشگاه X06 برای اولین بار از Gameplay بازی پرده برداری شد و هوش مصنوعی،یکی از عواملی بود که باعث شد این بازی یک نمایش بسیار خوب در این نمایشگاه داشته باشد.

تقریبا تیم طراحی به ریزترین نکات هوش مصنوعی توجه کرده و به خوبی توانسته اصل "عمل و عکس العمل" را در بازی پیاده کند ولی با این تلاش باز هم در بعضی مواقع شخصیت های غیر قابل بازی (NPC) حرکاتی غیر عادی از خود نشان می دهند که با توجه به زمان باقی مانده تا زمان انتشار می توان انتظار داشت که این مشکلات نیز مرتفع شوند.

همانطور که گفته شد در قسمت هوش مصنوعی اصل"عمل و عکس العمل" به خوبی شبیه سازی شده است و دلیل حضور هوش مصنوعی در بازی ها پیاده سازی همین اصل هست ولی بار ها و بار ها دیده شده است که از این قسمت به سادگی گذر شده و توجه چندانی به آن نشده است.در Assassin’s Creed مردم شهر تمام وقت به رفتار Altair توجه می کنند و او را زیر نظر دارند.از حرکات غیر منتظره Altair می ترسند و با حضور او در مجمع خود نگران می شوند.مثلا در صحنه ای که Altair با اسب به شهر وارد می شود مردم از ترس بر خورد نکردن با اسب خود را عقب می کشند و با پیاده شدن Altair از اسب به راه خود ادامه می دهند.

مردم در حالی که Altair در میان آنها حضور دارد تا وقتی که حرکتی مشکوکی از او سر نزند به زندگی عادی خود ادامه می دهند.در صحنه ای که Altair از میان مردم در بازار شهر عبور می کند مردم هیچ عکس العملی نسبت به او ندارند.امّا وقتی یکی از مردم با ضربه Altair به زمین می خورد،دیگران از او دوری می کنند و به صورتی خصمانه به او نگاه می کنند.

یکی از مهمترین مشکلات هوش مصنوعی بازی در این قسمت به وضوح دیده می شود این است که مردمی که از Altair دوری می کنند تا جایی که می توانند سر خود را به طرف Altair بر میگردانند و به اون نگاه می کنند که در پاره ای از مواقع بسیار غیر واقعی جلوه می کند و قدرت هوش مصنوعی این بازی را زیر سوال می برد..

وقتی که Altair می دود مردمی که در سر راه او قرار دارند سعی می کنند که بایستند و خود را از سر راه او دور کنند تا صدمه ای نبینند و کسانی هم که در گوشه کنار کوچه حضور دارند حرکات او را زیر نظر می گیرند.وقتی Altair از ساختمانی بالا می رود، مردم کوچه و خیابان ها با دیدن او تعجب می کنند و او را با دست به یکدیگر نشان می دهند و صبر می کنند تا عاقبت کار را تماشا کنند.

شاید در بعضی مواقع مردم به او مشکوک شوند و مراتب را به ماموران محافظ شهر گزارش دهند و آن وقت است که باید خودتان را برای رویارویی با ماموران حفاظتی شهر آماده کنید.

Altair نمی تواند مثل Sam Fisher در سایه ها مخفی شود و در موقعیت مناسب به هدف خود برسد.او باید با استفاده از عوامل محیطی به هدف خود نزدیک شود.شاید بهترین راه برای رسیدن به هدف مخفی شدن در میان مردم باشد.اما به دلیل بالا بودن هوش مصنوعی ماموران حفاظتی،اگر او بخواهد در قالب پنهان شدن در میان مردم و رسیدن به هدف خود عمل کند خیلی زود شناسایی می شود.پس باید بهترین گروه مردم که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به Altair دارند انتخاب شوند که از این میان کشیش های کلیسا به دلیل پوشیدن لباس سفید ظاهری شبیه به او دارند و به راحتی در قالب کشیش های کلیسا می توان به هدف خود نزدیک شد و به عبارتی هوش مصنوعی بازی را به اشتباه انداخت.

زیبا ترین صحنه بعد از کشتن مقتول در میدان اصلی شهر "عکس العمل" مردم نسبت به حادثه است.به نظر شما عکس العل عادی نسبت به مسئله چیست؟ بهترین گزینه در این مواقع در غریزه انسان "فرار" است که مردم به خوبی این غریزه را به مرحله اجرا در می آورند. آنها با تمام توان می دوند تا خود را از Altair دور کنند تا خود را از مرگ احتمالی نجات دهند.بعضی از مردم نیز خود را بر سر راه Altair قرار می دهند تا شاید بتوانند او را دستگیر کنند و از حکومت برای دستگیری او پاداش دریافت کنند.

بهترین راه فرار برای Altair خروج از دروازه شهر است ولی باز ماموران حفاظتی در مقابل عمل Altair یک عکس العمل خوب نشان می دهند و دروازه را میبندند و او را محاصره میکنند.حال وقت مبازه است.

همانطور که ملاحظه می فرمایید مردم و ماموران محافظتی بهترین عکس العمل را در مقابل عمل Gamer نشان می دهند و شاید در یک محیط با شرایط مختلف، تصمیمات مختلفی را اتخاذ کنند.در مجموع یکی از نقاط قوت Assassin’s Creed هوش مصنوعی فوق العاده عالی آن است که نوید یک بازی بسیار منطقی را می دهد که نمیتوان به راحتی در محیط آن ریسک کرد.گرچه در هوش مصنوعی بازی نکاتی منفی دیده می شود ولی می توان منتظر ماند تا چند ماهی که به انتشار بازی مانده است نقیصه های هوش مصنوعی برطرف شود و این قسمت بازی به یکی از رویایی ترین هوش مصنوعی های استفاده شده در بازی ها تبدیل شود.

 در هوش مصنوعی Assassin"s Creed بر روی Pc از حالت خاصی استفاده می شود که در نهایت نتیجه هوش مصنوعی تمامی Platform  است.در “UbiDay” نیز مشخص شد که Engine بازی می تواند به صورت هم زمان 150 نفر با هوش مصنوعی های مختلف کنترل کند.

فیزیک

مانند دیگر قسمت های بازی،به سختی می توان از این این قسمت اشکال گرفت،ولی هنوز اطلاعات خاصی از فیزیک بازی منتشر نشده است. در این قسمت، آن چیز هایی را که ما در تریلر ها دیده ایم و در خبر ها خوانده ایم را برای شما تشریح می کنیم.

جالبترین قسمت فیزیک بازی را می توان به برخورد های فیزیکی که میان Altair و مردم انجام می شود نسبت داد.برخوردها بسیار طبیعی طراحی شده است و شدت برخورد ها در صحنه های مختلف فرق میکند.Altair وقتی از میان عده ای از مردم عبور می کند دست خود را بر روی شانه مردم می گذارد تا راه را برای خود باز کند.او می تواند مردم را با دست طرفین پرتاب کند و راه را برای خود باز کند یا دشمنان را از سر را بردارد.یک از نکات جالب در نمایش بازی در نمایشگاه X06 صحنه ای بود که Altair شخصی را به طرف یک دخمه که برای فروش مواد غدایی بود پرتاب کرد.در عین تعجب آن شخص به زمین نخورد بلکه به شدت به ستون آن مغازه برخورد کرد و سپس به زمین افتاد.

Altair میتواند اشیاء چوپی مانند ستون ها را با استفاده از ضربه شمشیر تخریب کند و راه را برای تعقیب کنندگان ببندد.یکی دیگر از بهترین قسمت های فیزیک بازی نحوه برخورد شمشیر ها و عکس العمل بدن های شخصیت ها نسبت به ضربه است.هر کسی که قدرت ضربه اش بیشتر باشد می تواند با استفاده از این قدرت تعادل دشمن را به هم بزند و در موقعیت مناسب ضربه دوم را وارد کند.حتی این به هم ریختن تعادل می تواند باعث سقوط شخصیت ها از روی ساختمان ها به روی زمین شود.

همانطور که اشاره شد اطلاعات چندان زیادی از فیزیک بازی در دسترس نیست ولی به محض مشخص شدن اطلاعات بیشتری از فیزیک بازی آن را به اطلاع شما خواهیم رساند.تمام چیزی که قبل از E3 می توانیم برای شما بگوییم این است که قرار است بازی از فیزیک عالی بهره ببرد که نمونه هایی از این فیزیک عالی را در سطر های بالا توضیح داده ایم.

شخصیت پردازی (طراحی شخصیت و خصوصیات الطیر)

شخصیت پردازی یا به عبارت دیگر طراحی شخصیت در بازی Assassin"s Creed در نقطه اوج خود قرار دارد به طوری که هنگامی که در شهر قدم می زنید همه ی مردم دارای صورت های خاص خود هستند. الطیر می تواند یک انسان کاملا وحشی باشد و به تمام مردم شهر حمله کرده و آن ها بکشد زیر بازی Open-World نیز هست ، اما این کار غلط ترین کار ممکن به حساب می آید زیرا مردم می توانند پشتوانه الطیر باشند و اگر او آن ها را بکشد مردم نه تنها از او حمایت نمی کنند بلکه مکان او را نیز به مامورین لو می دهند. الطیر دارای توانایی های بسیار بالایی است او از دیوارها بالا رفته ، از روی سقف ها به سقف دیگر می پرد ، خود را بین مردم مخفی می کند، اسب براند و ... . فاصله بین دمشق و اورشلیم چیزی در حدود 130 مایل (203 کیلومتر) است و از آن جایی که بازی دارای سیستم شب و روز دینامیک است الطیر می تواند چه در تاریکی شب و چه در روز و زیر آفتاب سوزان این مسافت طولانی را با پای پیاده و یا اسب بپیماید. نمای ظاهری الطیر بگونه ای است که هیچ وقت به طور کامل صورت او دیده نمی شود زیرا غالبا کلاه خود را بر روی صورتش انداخته تا شناسایی نشود او از این روش برای مخفی نگه داشتن خود به نحوه احسنت استفاده می کند به طوری که در یکی از تریلرها مشاهده می شود ماموران دنبال الطیر کرده اند و او سر خود را پایین انداخته و بین کشیشان کلیسا خود را مخفی می کند. خنجر الطیر نیز سلاح اصلی اوست که به کمک آن هر کسی را که بخواهد می کشد البته حرف های نیز در مورد سیستم جلو و عقب بردن زمان در بازی شنیده می شود که اطلاعاتی از آن در دست نیست.

گرافیک

بازی هایی که توسط UBI Soft عرضه میشوند معمولا از گرافیک و جلوه های بصری بالایی بهره مند هستند و در کمتر بازی شاهد گرافیک پایین هستیم.

بازی Assassin"s Creed یکی از نوآورانه‌ترین بازی‌های نسل بعد به شمار می‌رود. چرا که طبق وعده سازندگان در Assassin"s Creed همه چیز متفاوت و واقعی است. بازی از نظر گرافیکی یک شاهکار تمام معناست.

دقت در طراحی و جزئیات بازی شما را مبهوت می‌کند. حتی برای طراحی یک ساختمان مدت ها وقت صرف شده تا نسبت به ساختمان های دیگر تفاوت و جود داشته باشد و شما با طی کردن مرحله هیچ شباهتی را احساس نکنید و پی در پی تازگی و تنوع را احساس کنید و ببینید.

در کل میتوان گفت طراحی های بازی بسیار دقیق هستند و هیچ انتقادی بر آنها وارد نیست.

اگر Oblivion را بازی کرده باشید، حتما می‌دانید که محیط‌های وسیع Oblivion تابه‌حال در کمتر بازی‌ای مشاهده شده. اما شما در Assassin"s Creed چیزی فراتر از آن را خواهید دید. در Assassin"s Creed هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما به هر قسمت شهر که بخواهید دسترسی دارید. محیط بازی آنقدر وسیع است که با یک بار بازی کردن نمی‌توانید تمام قسمت‌های شهر را ببینید.

هر کدام از شخصیت‌های بازی چهره‌ی مخصوص به خود را دارند و بسیار کم پیش می‌آید که شما یک چهره را دوبار در بازی ببینید. البته این موضوع در اکثر بازی‌های نسل بعد به چشم می‌خورد.

نور‌پردازی بازی بسیار خیره‌کننده است. نور خورشید نسبت به شکل،‌ اندزه و حالت هر جسم بر روی آن تاثیر می‌گذارد. همچنین بازتاب‌ نور و سایه‌ها کاملا مطابق با قوانین بازتاب نور طراحی شده‌اند.

علاوه براین، عکسهای منتشر شده از بازی نشان می‌دهند که همانند بازی Riddick سایه‌ی Altair نیز جلویش نقش می‌بندد و با حرکت کاراکتر سایه او نیز تغییر خواهد کرد.

دیوارهای بلند مانع نفوذ نور خورشید به داخل کوچه‌ها میشوند، شما از کوچه‌ی تاریکی عبور می کنید و با رسیدن به میدان شهر و محوطه‌ای باز نور خورشید را مجددا مشاهده می‌کنید.

تمامی این موارد نشان از توجه سازنده‌ها به نورپردازی در بازی دارد.

نکته جالب دیگر در گرافیک بازی نوع پوشش مردم شهرها است که نشان‌گر آداب و رسوم اعراب در گذشته است. تیم سازنده حتی برای طراحی لباس‌های مردم هم وقت زیادی را صرف کرده و لباس‌هایی کاملا واقعی که در هنگام حرکت و یا وزش باد تغییر حالت می‌دهند را خلق کرده است.

متریالها و تکستچرهای به کار رفته در بازی هم جای تحسین دارند طوری که جلوه ی قرون وسطی و جنگ های صلیبی را به زیبای به تصویر کشیده اند.

طراحی کاراکترهای بی شماری در بازی وجود دارد برای مثال چهره فروشنده های شهر هرکدام با شکل و شمایل خاصی طراحی شده اند و دیگر مثل بعضی از بازیها یک سری کاراکتر شبیه به هم کنار هم قرار ندارند بلکه به ریز ترین نکات در بازی اشاره شده و از تکرار کاراکترها در بازی به شدت خوداری شده است . فضای وهم آلود و گرم شهرهای بازی زیبای خاصی را دارد که شما را به دنیای دیگری می برد دنیای که شما در آن با فرهنگ و عقاید و جنگهای آن زمان آشنا می سازد .

افکت های ضربه شمشیر و چاقو جای تحسین دارد به طوری که اصابت هر ضربه به هر نقطه از بدن باعث بروز خونریزی و پارگی میشود.

یکی دیگر از نکات قوت بازی ناپدید نشدن اجساد در بازی است! در اکثر بازیها حتی بازیهای جدید گیمرها از این موضوع رنج می برند که اشخاص در صورت مردن سریع ناپدید می شوند که بازی را غیر طبیعی میکند.اما در Assassin"s Creed این قانون وجود ندارد و حتی ساعت ها بعد از قتل جسد بر روی زمین میباشد.

صداگذاری

معمولا در بازی هایی که بر هر نحوی تمی از بازی های مخفی کاری دارند صدا آیتم بسیار مهم و حیاتی است و بازی باید از بهترین سیستم صداگذاری بهره مند باشد ، خوشبختانه Assassin"s Creed در این زمینه نیز بسیار عالی عمل کرده و از سیستم Dolby Digital 5.1 استفاده می کند و این نوید یک صداگذاری عالی برای بازی را می دهد. موسیقی بازی نیز کاملا حال هوای قرن 12 و قرون وسطا را می دهد و حس بازی در نقش یک قاتل مخفی را به شما القا می کند.

تمامی بخش های صدا گذاری بازی تک تک رکورد شده اند از موسیقی متن گرفته تا شکستن شیشه های مختلف...

در این بازی شاهد وجود بسیاری اسب هستیم که برای برداشت صدا از اسب واقعی در تکسچر های مختلف صدابرداری شده و در بازی عینا بدون اضافه کردن افکت بارگذاری شده است.

این نمونه بسیار کوچکی از قدرت صداگذاری بازی میباشد.

کلام آخر

این بازی یک بازی است که واقعا هیچ کس از این بازی سیر نمی شود واقعا آخرشه به شما این بازی را پیشنهاد می کنیم بازی است که از بازی کردش هرگز خسته نمی شوید

 






تاریخ : شنبه 89/8/29 | 3:36 عصر | نویسنده : امیرشیطون | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • فوت آن دی ال